הבית הקסום - העמותה לרכיבה טיפולית בישראל

הבית הקסום בחווה

מרפאת “הבית הקסום בחווה” הוקמה מתוך הגשמת חזון העמותה לרכיבה וכלבנות טיפולית להמשיך ולפתח מעטפת של טיפולים משלימים לטיפולי הרכיבה והכלבנות הטיפולית ומתוך הבנת צרכי המטופל ובני משפחתו.


ניתן לתאם תור במרפאה לטיפולים הבאים:
הדרכות הורים, טיפול התפתחותי בשיטת ורדי, נטורופתיה, טיפול CBT, טיפול במשחק וטיפול באמנות.

הטיפולים

לתיאום תור השאירו פרטים
09-7965880

מתי נכון לקבל הדרכת הורים?

תפקיד ההורות מזמן לנו התמודדות עם קשיים וקונפליקטים מחיי היומיום באינטראקציה עם ילדנו, החל ממריבות סביב הקימה בבוקר, אי הכנת שיעורי בית, מריבות בין אחים וכד’ וכלה בהתמודדות בצמתים משבריים כגון: מעבר דירה, מעבר גן, עליה לכיתה א’, גיל ההתבגרות, בעיות לימודיות, גירושין ועוד.

לעיתים זקוקים ההורים להדרכה נקודתית וממוקדת, המועברת בפגישה אחת או שתיים, ולעיתים הם זקוקים להדרכה תהליכית, הנמשכת 10 פגישות.

מטרת ההדרכה היא בראש ובראשונה לספק להורים מסגרת המאפשרת להם לדבר באופן כן ופתוח על שלל רגשותיהם, לרבות רגשות מושתקים כמו; כאב, אכזבה, תסכול ועוד.
דיבור שכזה מאפשר להורים להתפנות ולזהות את צרכיו הייחודיים של ילדם ולסייע לו לעבור תהליך של שינוי ומימוש הפוטנציאל הגלום בו.

מתי נכון לקבל הדרכת הורים?


תפקיד ההורות מזמן לנו התמודדות עם קשיים וקונפליקטים מחיי היומיום באינטראקציה עם ילדנו, החל ממריבות סביב הקימה בבוקר, אי הכנת שיעורי בית, מריבות בין אחים וכד’ וכלה בהתמודדות בצמתים משבריים כגון: מעבר דירה, מעבר גן, עליה לכיתה א’, גיל ההתבגרות, בעיות לימודיות, גירושין ועוד.

לעיתים זקוקים ההורים להדרכה נקודתית וממוקדת, המועברת בפגישה אחת או שתיים, ולעיתים הם זקוקים להדרכה תהליכית, הנמשכת 10 פגישות.

מטרת ההדרכה היא בראש ובראשונה לספק להורים מסגרת המאפשרת להם לדבר באופן כן ופתוח על שלל רגשותיהם, לרבות רגשות מושתקים כמו; כאב, אכזבה, תסכול ועוד.
דיבור שכזה מאפשר להורים להתפנות ולזהות את צרכיו הייחודיים של ילדם ולסייע לו לעבור תהליך של שינוי ומימוש הפוטנציאל הגלום בו.

טיפול בשיטת ורדי

שיטת ורדי פותחה ב-1996 ע”י הגברת שירלי ורדי והינה שיטה לאבחון וטיפול נוירו-פיזיולוגית, המצביעה על הקשר העמוק שקיים בין תפקודי המוח לתפקודי הגוף.

ישנו קשר ישיר בין ההתפתחות המוטורית של האדם ובין יצירת קשרים עצביים שונים במוח. ככל שהקשרים הללו איכותיים יותר כך האדם מתפקד בצורה תקינה יותר מבחינה קוגניטיבית, מוטורית ורגשית. כאשר קיימים ליקויים בקשרים הללו עלול להיווצר קושי תפקודי ובעיות התפתחויות. הטיפול עובד על שיפור המערכות השונות בשילוב עם הפוטנציאל המוטורי של כל אדם.

כאשר אנו מממשים את מירב הפוטנציאל שלנו אנו זוכים באיכות חיים טובה יותר!

למי מתאים הטיפול?

הטיפול מתאים לילדים, נוער ומבוגרים בעלי קשיים נוירו-התפתחותיים מולדים או קשיים שגרמו עקב טראומה כגון: סרבול מוטורי, ADD, ADHD, לקויות למידה, עיכוב התפתחותי, קושי בוויסות חושי, בעיות במערכת הסנסומוטורית (מערכת התחושתית) ובעיות יציבה. קבוצת אוכלוסייה נוספת היכולה להיעזר בטיפול בשיטת ורדי ולחוות שיפור באיכות החיים בעקבותיו היא קבוצת הגיל השלישי, בו אנו עדים להידרדרות בחלק ממערכות הגוף ועליה בצורך לחיזוק, שימור הקיים ושיפור המצב.

מחקרים מוכיחים כיום כמה תרגול המערכות תורם לאיכות החיים.

טיפול בשיטת ורדי


שיטת ורדי פותחה ב-1996 ע”י הגברת שירלי ורדי והינה שיטה לאבחון וטיפול נוירו-פיזיולוגית, המצביעה על הקשר העמוק שקיים בין תפקודי המוח לתפקודי הגוף.

ישנו קשר ישיר בין ההתפתחות המוטורית של האדם ובין יצירת קשרים עצביים שונים במוח. ככל שהקשרים הללו איכותיים יותר כך האדם מתפקד בצורה תקינה יותר מבחינה קוגניטיבית, מוטורית ורגשית. כאשר קיימים ליקויים בקשרים הללו עלול להיווצר קושי תפקודי ובעיות התפתחויות. הטיפול עובד על שיפור המערכות השונות בשילוב עם הפוטנציאל המוטורי של כל אדם.

כאשר אנו מממשים את מירב הפוטנציאל שלנו אנו זוכים באיכות חיים טובה יותר!

למי מתאים הטיפול?

הטיפול מתאים לילדים, נוער ומבוגרים בעלי קשיים נוירו-התפתחותיים מולדים או קשיים שגרמו עקב טראומה כגון: סרבול מוטורי, ADD, ADHD, לקויות למידה, עיכוב התפתחותי, קושי בוויסות חושי, בעיות במערכת הסנסומוטורית (מערכת התחושתית) ובעיות יציבה. קבוצת אוכלוסייה נוספת היכולה להיעזר בטיפול בשיטת ורדי ולחוות שיפור באיכות החיים בעקבותיו היא קבוצת הגיל השלישי, בו אנו עדים להידרדרות בחלק ממערכות הגוף ועליה בצורך לחיזוק, שימור הקיים ושיפור המצב.

מחקרים מוכיחים כיום כמה תרגול המערכות תורם לאיכות החיים.

נטורופתיה

נטורופתיה היא שיטת ריפוי אלטרנטיבית לפיה ניתן למנוע או לרפא חלק מהמחלות על ידי עידוד מנגנוני ריפוי טבעיים של הגוף ועיצוב דרך חיים בריאה יותר, בהתבסס על תזונה, צמחי מרפא, שמנים אתריים, פעילות גופנית ועוד. הנטורופתיה מיישמת ידע ממקורות שונים ובהם רפואה מסורתית ומדגישה קשר בין גוף לנפש.

אחד מהדברים הבטוחים בחיינו הוא שינוי. כדי לאפשר לשינוי להגיע בהרמוניה לחיינו נולדנו עם היכולת להתגמש, להפתח, וליצור מערך אמונות מחודש. על אף ההעברה הבין-דורית ועל אף תפיסות מגבילות שלנו. הדרך לשינוי היא אהבה. אנו פוסעים בדרך של שאילת שאלות, עליהן אין תמיד תשובה. אנו צועדים במסע של שינוי מתוך רכות, חמלה וסליחה עצמית. ככל שנעניק לעצמנו אהבה, כך נעמיק את הקשר שלנו עם עצמנו ועם העולם, וכך נייצר תקשורת מכבדת, המקרבת בנינו לבין עצמנו, ובינינו לבין העולם. אהבה באה לידי ביטוי באופנים שונים בהזנה שלנו, בין אם הפיזית, הרגשית או הרוחנית.

אני מאמינה בבחירה מחודשת ולא במובן מאליו, ביצירת העולם שלנו, מתוך בחירה חופשית, פשוט להיות. בקליניקה שלי, אני מציעה התבוננות, חיבור, מודעות.

נטורופתיה


נטורופתיה היא שיטת ריפוי אלטרנטיבית לפיה ניתן למנוע או לרפא חלק מהמחלות על ידי עידוד מנגנוני ריפוי טבעיים של הגוף ועיצוב דרך חיים בריאה יותר, בהתבסס על תזונה, צמחי מרפא, שמנים אתריים, פעילות גופנית ועוד. הנטורופתיה מיישמת ידע ממקורות שונים ובהם רפואה מסורתית ומדגישה קשר בין גוף לנפש.

אחד מהדברים הבטוחים בחיינו הוא שינוי. כדי לאפשר לשינוי להגיע בהרמוניה לחיינו נולדנו עם היכולת להתגמש, להפתח, וליצור מערך אמונות מחודש. על אף ההעברה הבין-דורית ועל אף תפיסות מגבילות שלנו. הדרך לשינוי היא אהבה. אנו פוסעים בדרך של שאילת שאלות, עליהן אין תמיד תשובה. אנו צועדים במסע של שינוי מתוך רכות, חמלה וסליחה עצמית. ככל שנעניק לעצמנו אהבה, כך נעמיק את הקשר שלנו עם עצמנו ועם העולם, וכך נייצר תקשורת מכבדת, המקרבת בנינו לבין עצמנו, ובינינו לבין העולם. אהבה באה לידי ביטוי באופנים שונים בהזנה שלנו, בין אם הפיזית, הרגשית או הרוחנית.

אני מאמינה בבחירה מחודשת ולא במובן מאליו, ביצירת העולם שלנו, מתוך בחירה חופשית, פשוט להיות. בקליניקה שלי, אני מציעה התבוננות, חיבור, מודעות.

טיפול במשחק

המשחק הוא הדרך הטבעית של ילדים לבטא את עולמם הפנימי.

טיפול במשחק היא אחת משיטות הטיפול הוותיקות ביותר לטיפול בילדים. הטיפול במשחק הממוקד-בילד (Child-Centered Play Therapy) מבוסס על רעיונות הומניסטים ויעילותו מבוססת מחקרית. הטיפול במשחק מסייע לצמיחה והתפתחות אישית ובין-אישית מיטבית עבור ילדים. הוא נועד לשיפור ההבנה ויכולת ההבעה הרגשית, לפיתוח מיומנויות חברתיות, להקלה על התמודדות בתקופות מעבר וקשיי הסתגלות, ולחיזוק הביטחון העצמי.

הטיפול במשחק מתקיים במרחב מוגן ובטוח עם מגוון רחב של צעצועים במסגרתו ילדים משחקים באופן חופשי וניתנת להם האפשרות לבטא ולחקור את עולמם הפנימי. העקרונות המרכזיים של הטיפול במשחק הם משחק חופשי, הקשבה אמפטית, גישה חיובית, וכינון גבולות הכרחיים בלבד.

הטיפולים מוצעים במספר מודלים – טיפול פרטני מלווה בהדרכת הורים, טיפול קבוצתי בקבוצות קטנות של 3-4 ילדים. בנוסף, קיימת אפשרות לטיפול במשחק עם הורים (טיפול פיליאלי) שמטרתו בנוסף למטרות לעיל גם לשפר את מערכת היחסים ילד/ה-הורה/ים).

טיפול במשחק

המשחק הוא הדרך הטבעית של ילדים לבטא את עולמם הפנימי.

טיפול במשחק היא אחת משיטות הטיפול הוותיקות ביותר לטיפול בילדים. הטיפול במשחק הממוקד-בילד (Child-Centered Play Therapy) מבוסס על רעיונות הומניסטים ויעילותו מבוססת מחקרית. הטיפול במשחק מסייע לצמיחה והתפתחות אישית ובין-אישית מיטבית עבור ילדים. הוא נועד לשיפור ההבנה ויכולת ההבעה הרגשית, לפיתוח מיומנויות חברתיות, להקלה על התמודדות בתקופות מעבר וקשיי הסתגלות, ולחיזוק הביטחון העצמי.

הטיפול במשחק מתקיים במרחב מוגן ובטוח עם מגוון רחב של צעצועים במסגרתו ילדים משחקים באופן חופשי וניתנת להם האפשרות לבטא ולחקור את עולמם הפנימי. העקרונות המרכזיים של הטיפול במשחק הם משחק חופשי, הקשבה אמפטית, גישה חיובית, וכינון גבולות הכרחיים בלבד.

הטיפולים מוצעים במספר מודלים – טיפול פרטני מלווה בהדרכת הורים, טיפול קבוצתי בקבוצות קטנות של 3-4 ילדים. בנוסף, קיימת אפשרות לטיפול במשחק עם הורים (טיפול פיליאלי) שמטרתו בנוסף למטרות לעיל גם לשפר את מערכת היחסים ילד/ה-הורה/ים).

טיפול באמנות

ילדים הנתונים במצוקה רגשית, יהא מקורה אשר יהא, מתקשים לתפקד באורח חיוני. לא אחת, הם נדרשים לכלים ולתמיכה חיצונית על מנת להתמודד עם הקושי. ההורים, ככל שהם חפצים לעזור לילדם, חווים בעצמם פעמים רבות, לנוכח המצוקה שילדם משדר, רמות גבוהות של לחץ וחרדה, כמו גם תחושת חוסר אונים ומבוכה כשהם חסרים את הדרך להגיע אליו.

השימוש בדימויים ובמטאפורות קונקרטיות, בטיפול המשלב אמנות, מאפשר היכרות בלתי אמצעית עם העולם החוויתי של הילד. הוא מזמן גילוי ממדים סמויים ומורכבים בנפשו ומגשר בין החוויה הפנימית שלו לזו החיצונית שהוא חווה.

המטפל דואג ליצירת מרחב בטוח ולחיזוק כוחות האגו של הילד. ההתבוננות המשותפת במקומות הקשים לנשיאה, דרך היצירה הטיפולית, מאפשרת לילד קרבה אליהם ואל הרגשות שהם מעוררים בו, כאן – בתחושת שליטה. הילד מתרגל התנסויות חיוביות והצלחה בהתמודדות שלו עם מה שקודם נחווה כמאיים וכבלתי ניתן לנגיעה ולטיפול. בטחונו עולה ועמו אף תחושת הערך שלו. במקביל, ההורים שותפים לתהליך ונבחנות גם איתם דרכי פעולה ומעורבות שתסייע להצלחת השינוי בתחושת הילד.

טיפול באמנות

ילדים הנתונים במצוקה רגשית, יהא מקורה אשר יהא, מתקשים לתפקד באורח חיוני. לא אחת, הם נדרשים לכלים ולתמיכה חיצונית על מנת להתמודד עם הקושי. ההורים, ככל שהם חפצים לעזור לילדם, חווים בעצמם פעמים רבות, לנוכח המצוקה שילדם משדר, רמות גבוהות של לחץ וחרדה, כמו גם תחושת חוסר אונים ומבוכה כשהם חסרים את הדרך להגיע אליו.

השימוש בדימויים ובמטאפורות קונקרטיות, בטיפול המשלב אמנות, מאפשר היכרות בלתי אמצעית עם העולם החוויתי של הילד. הוא מזמן גילוי ממדים סמויים ומורכבים בנפשו ומגשר בין החוויה הפנימית שלו לזו החיצונית שהוא חווה.

המטפל דואג ליצירת מרחב בטוח ולחיזוק כוחות האגו של הילד. ההתבוננות המשותפת במקומות הקשים לנשיאה, דרך היצירה הטיפולית, מאפשרת לילד קרבה אליהם ואל הרגשות שהם מעוררים בו, כאן – בתחושת שליטה. הילד מתרגל התנסויות חיוביות והצלחה בהתמודדות שלו עם מה שקודם נחווה כמאיים וכבלתי ניתן לנגיעה ולטיפול. בטחונו עולה ועמו אף תחושת הערך שלו. במקביל, ההורים שותפים לתהליך ונבחנות גם איתם דרכי פעולה ומעורבות שתסייע להצלחת השינוי בתחושת הילד.

טיפול – CBT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (Cognitive Behavioral Therapy) מתאים להתמודדויות שונות ולקשיים רגשיים אשר מופיעים במצבים שונים במהלך החיים. שיטת הטיפול מלמדת כלים ופתרונות להתמודדות עם הקשיים בתקופה קצרת מועד יחסית.  שיטה זו נפוצה והוכחה מחקרית כיעילה בסיוע שיפור איכות החיים, ההתנהלות וביצועיו של המטופל בכל תחומי החיים, בעיקר כאשר מדובר בחרדות מסוגים שונים, פחדים, דיכאון, פוסט- טראומה, אובססיביות וכפייתיותOCD) ) ועוד.

הטיפול מתמקד בסיטואציות, אמוציות ותהליכים התנהגותיים ורגשיים, המובילים את האדם לקשיי תפקוד.

מדובר בטיפול מובנה אשר נשען על כמה שלבים. בשלב הראשון לאחר ההיכרות ויצירת קשר משמעותי, המטופל יחד עם המטפל יגדירו את הבעיה, הקושי או המגבלה ויחדיו יגדירו את המטרה שברצונם להשיג במהלך הטיפול. לאחר הגדרת הבעיה והדרך אל הפתרון מגיע השלב הבא שבמהלכו קיימת התמודדות של המטופל עם הקושי.

כמובן שבשלב זה העבודה תיעשה בהתאם ליכולותיו ורצונותיו של המטופל, כאשר ההתמודדות תתבצע באמצעות כלים שונים כגון חשיפה וניתוח חוויות אשר עברו על המטופל בין המפגשים. השלב השלישי והאחרון של טיפול קוגניטיבי התנהגותי יהיה רכישת כלים להרגעה עצמית במהלך התמודדות עתידית עם סיטואציות ומצבים שגורמים לקושי. מעבר לרכישת כלים אלה, במהלך הטיפול תתבצע הטמעה של תהליכים התנהגותיים ומחשבתיים חדשים שיסייעו לשנות את התגובה לנוכח סיטואציות דומות
בעתיד.

טיפול – CBT

טיפול קוגניטיבי התנהגותי (Cognitive Behavioral Therapy) מתאים להתמודדויות שונות ולקשיים רגשיים אשר מופיעים במצבים שונים במהלך החיים. שיטת הטיפול מלמדת כלים ופתרונות להתמודדות עם הקשיים בתקופה קצרת מועד יחסית.  שיטה זו נפוצה והוכחה מחקרית כיעילה בסיוע שיפור איכות החיים, ההתנהלות וביצועיו של המטופל בכל תחומי החיים, בעיקר כאשר מדובר בחרדות מסוגים שונים, פחדים, דיכאון, פוסט- טראומה, אובססיביות וכפייתיותOCD) ) ועוד.

הטיפול מתמקד בסיטואציות, אמוציות ותהליכים התנהגותיים ורגשיים, המובילים את האדם לקשיי תפקוד.

מדובר בטיפול מובנה אשר נשען על כמה שלבים. בשלב הראשון לאחר ההיכרות ויצירת קשר משמעותי, המטופל יחד עם המטפל יגדירו את הבעיה, הקושי או המגבלה ויחדיו יגדירו את המטרה שברצונם להשיג במהלך הטיפול. לאחר הגדרת הבעיה והדרך אל הפתרון מגיע השלב הבא שבמהלכו קיימת התמודדות של המטופל עם הקושי.

כמובן שבשלב זה העבודה תיעשה בהתאם ליכולותיו ורצונותיו של המטופל, כאשר ההתמודדות תתבצע באמצעות כלים שונים כגון חשיפה וניתוח חוויות אשר עברו על המטופל בין המפגשים. השלב השלישי והאחרון של טיפול קוגניטיבי התנהגותי יהיה רכישת כלים להרגעה עצמית במהלך התמודדות עתידית עם סיטואציות ומצבים שגורמים לקושי. מעבר לרכישת כלים אלה, במהלך הטיפול תתבצע הטמעה של תהליכים התנהגותיים ומחשבתיים חדשים שיסייעו לשנות את התגובה לנוכח סיטואציות דומות
בעתיד.

המטפלים שלנו

הדס אהרון כרמלי

 עובדת סוציאלית, M.A. מטפלת בילדים ובני נוער המתמודדים עם קשיים רגשיים וחברתיים, עוסקת בבניית תוכניות התערבות טיפוליות, בהדרכת הורים ומשפחות המתמודדות עם משבר וחולי. מרצה בקורסים בנושא פיענוח ציורי ילדים, רכיבה וכלבנות טיפולית ומנחה סטודנטים במסלול ללימודי קידום נוער במכללת בית ברל.  מנהלת את התחום הטיפולי לעבודה פרטנית וקבוצתית ב”עמותה לרכיבה וכלבנות טיפולית” עבדה במסגרת מרפאות להתפתחות הילד בבית חולים, מחלקות רווחה ומרכזי יעוץ ונוער, תוך שילוב ושימוש בכלים השלכתיים ואמנותיים.

קרן וולף שנבל

 מאבחנת ומטפלת בשיטת ורדי משנת 2013. מדריכה לרכיבה אולימפית ורכיבה טיפולית מעל 10 שנים. מפתחת את המודל הטיפולי “ורדי על הסוס”. שימשה כרכזת הדרכה ב”עמותה לרכיבה וכלבנות טיפולית” והייתה אחראית על ליווי מדריכים לרכיבה טיפולית, מענה להורים ופיתוח תוכניות טיפוליות. כיום אחראית על פיתוח וריכוז מערך קורסי ההכשרה למדריכים לרכיבה טיפולית בעמותה ומרצה ומלווה סטודנטים.

ליאת אלישע

עובדת סוציאלית (BA), מנחת קבוצות, מטפלת באמנות (M.A)
מטפלת בילדים ובבני נוער המתמודדים עם קשיים שונים, ביניהם הפרעת קשב וריכוז וקשיים רגשיים וחברתיים אחרים.
עובדת במחלקה לשירותי רווחה וקהילה בלב השרון, כעובדת סוציאלית.
משלבת אמצעים אמנותיים בטיפולים בילדים ובמבוגרים.
בעלת ניסיון רב שנים בטיפול פרטני וקבוצתי עם ילדים ונוער החווים קשיים רגשיים והתנהגותיים שונים ועם הורים לילדים הסובלים מקשיים שכאלה (מחלקות רווחה, פנימיות, חוה לרכיבה טיפולית , בתי ספר, אל סם, בית אקשטיין).
הכשרות ייחודיות: מיינדפולנס, טיפול בילדים שחוו אבדן ושכול.

רינת ערמוני-סיון

ד”ר בפסיכולוגיה מחקרית, מטפלת במשחק.
בעלת ניסיון רב-שנים במחקר והוראה באקדמיה בתחומי הפסיכולוגיה ההתפתחותית. ניהלה במשך שנים את מעבדת המחקר של החוג לפסיכולוגיה במכללה האקדמית אשקלון, הדריכה סטודנטים בקורסי מחקר, פרסמה עשרות מאמרים אקדמים בתחומי הרפואה והפסיכולוגיה של הגיל הרך, פיתחה כלים למחקר והערכה בתחום הרגשות. כיום חוקרת ומרצה בכירה, מטפלת במשחק במרכז לגיל הרך. יוזמת ומפתחת מודל של משחקייה טיפולית ילד-הורה במסגרת קורס אקדמי שמשלב עבודה של סטודנטים בקהילה.

 מלי בר-שירה

נטורופטית כמעט עשור, מטפלת בטכניקות אנרגטיות כמו תטא הילינג ואקסס בארס, דמיון מודרך ועוד… מומחית בבריאות האישה מטעם מועדון המטפלים הישראלי.
עבדתי בקליניקה הקהילתית בפרדס חנה וכיום עובדת גם בקופח מאוחדת ובקליניקה הפררטית שלי

אני מאמינה שבאנו לכאן על מנת להתפתח, להכיר את עצמינו טוב יותר על מנת שנוכל לקבל את עצמינו ואולי אף לאהוב את עצמינו. כל זה כדי שנוכל לחיות כמיטב חכולתינו כל אחד והמיטב שלו הבריאות הפיסית קשורה לבריאות הנפשית והרוחנית כאשר אין קשר בין החלקים שבנו עלול להיווצר קונפםליקט ובסופו מחלה

כנטורופטית, אני חוקרת את מקור המחלה, מנסה להקל על סימפטומים מתוך אמונה שכאשר מספקים לגוף ולנפש את החומרים הטובים להם אז אנו יודעים לרפא את עצמינו מתוך מנגנוני הוויסות והשיקום הטבועים בנו.

אני נעזרת בעבודת תודעה שדל אמונות הכובלות אותנו ומנסה מתןך חקר עצמי לתת יד ביד לחיים מתוך בחירה, אחריות, והתפתחות מרפאה בעיסוק ומדריכת רכיבה טיפולית בעלת ניסיון רב בליווי, טיפול ושיקום ילדים.
עובדת במרכז להתפתחות הילד של קופ”ח, מלמדת בקורסי רכיבה טיפולית במרכז בתל מונד ובוינגייט, ומדריכה הורים בעיסוי תינוקות. בעלת רקע עשיר המשלב אספקטים שונים פארארפואיים עם עולם הרכיבה הטיפולית והפילאטיס.
בעבר עבדה באלו”טף, בגן עיכוב התפתחותי וכיתה לליקויי למידה במשרד החינוך וברכיבה טיפולית בישראל ובאנגליה. היא ליוותה הורים לילדים בעלי מגבלויות, סייעה לילדים בבעיות התפתחותיות וליוותה בעלי צרכים מיוחדים בתהליכי שיפור וצמיחה.
בוגרת תואר ריפוי בעיסוק מאוניברסיטת תל אביב, תואר במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בר אילן, בוגרת קורס רכיבה אולימפית מהמרכז לרכיבה טיפולית בתל מונד, בוגרת קורס רכיבה טיפולית ממרכז דיאמונד באנגליה (RDAI), מוסמכת הדרכת עיסוי תינוקות מטעם ונגייט, ומדריכת פילאטיס מטעם מרכז הולמס פלייס.

 עדי לשם

עובד סוציאלי קליני M.S.W)) בעל תואר שני עם התמחות במסלול ילד ומשפחה מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים.

אני עובד כ 15 שנים ומסייע למטופלי בהתמודדויות שונות בקרב הורים, ילדים ונוער במישור הרגשי.

ניסיוני כולל עבודה עם נוער נורמטיבי אשר זקוק לטיפול רגשי כמו גם נוער בסיכון.

במשך כל השנים שאני עובד אני גם משתלם בגישות שונות ורוכש בכל פעם כלי מקצועי נוסף ומתאים אותו לאנשים שאני עובד איתם.

הכלים הטיפוליים המגוונים שהתמחיתי בהם מבוססים על גישה קוגניטיבית (CBT) ותרפיה במשחק.

עבודתי מתבצעת בפגישות אינדיבידואליות, שיחות הורים-ילדים ופגישות משפחתיות.

כמטפל קהילתי פיתחתי דרכים להנגיש את הטיפול המתאים למגוון מטופלים.

אם יש לכם שאלות, לבטים או תהיות לגבי הטיפול והאם הוא עשוי להתאים לכם או לילדכם, צרו עמנו קשר! אשמח לענות על כל שאלה ולייעץ.

המטפלים שלנו

הדס אהרון כרמלי

 עובדת סוציאלית, M.A. מטפלת בילדים ובני נוער המתמודדים עם קשיים רגשיים וחברתיים, עוסקת בבניית תוכניות התערבות טיפוליות, בהדרכת הורים ומשפחות המתמודדות עם משבר וחולי. מרצה בקורסים בנושא פיענוח ציורי ילדים, רכיבה וכלבנות טיפולית ומנחה סטודנטים במסלול ללימודי קידום נוער במכללת בית ברל.  מנהלת את התחום הטיפולי לעבודה פרטנית וקבוצתית ב”עמותה לרכיבה וכלבנות טיפולית” עבדה במסגרת מרפאות להתפתחות הילד בבית חולים, מחלקות רווחה ומרכזי יעוץ ונוער, תוך שילוב ושימוש בכלים השלכתיים ואמנותיים.

קרן וולף שנבל

 מאבחנת ומטפלת בשיטת ורדי משנת 2013. מדריכה לרכיבה אולימפית ורכיבה טיפולית מעל 10 שנים. מפתחת את המודל הטיפולי “ורדי על הסוס”. שימשה כרכזת הדרכה ב”עמותה לרכיבה וכלבנות טיפולית” והייתה אחראית על ליווי מדריכים לרכיבה טיפולית, מענה להורים ופיתוח תוכניות טיפוליות. כיום אחראית על פיתוח וריכוז מערך קורסי ההכשרה למדריכים לרכיבה טיפולית בעמותה ומרצה ומלווה סטודנטים.

ליאת אלישע

עובדת סוציאלית (BA), מנחת קבוצות, מטפלת באמנות (M.A)
מטפלת בילדים ובבני נוער המתמודדים עם קשיים שונים, ביניהם הפרעת קשב וריכוז וקשיים רגשיים וחברתיים אחרים.
עובדת במחלקה לשירותי רווחה וקהילה בלב השרון, כעובדת סוציאלית.
משלבת אמצעים אמנותיים בטיפולים בילדים ובמבוגרים.
בעלת ניסיון רב שנים בטיפול פרטני וקבוצתי עם ילדים ונוער החווים קשיים רגשיים והתנהגותיים שונים ועם הורים לילדים הסובלים מקשיים שכאלה (מחלקות רווחה, פנימיות, חוה לרכיבה טיפולית , בתי ספר, אל סם, בית אקשטיין).
הכשרות ייחודיות: מיינדפולנס, טיפול בילדים שחוו אבדן ושכול.

רינת ערמוני-סיון

ד”ר בפסיכולוגיה מחקרית, מטפלת במשחק.
בעלת ניסיון רב-שנים במחקר והוראה באקדמיה בתחומי הפסיכולוגיה ההתפתחותית. ניהלה במשך שנים את מעבדת המחקר של החוג לפסיכולוגיה במכללה האקדמית אשקלון, הדריכה סטודנטים בקורסי מחקר, פרסמה עשרות מאמרים אקדמים בתחומי הרפואה והפסיכולוגיה של הגיל הרך, פיתחה כלים למחקר והערכה בתחום הרגשות. כיום חוקרת ומרצה בכירה, מטפלת במשחק במרכז לגיל הרך. יוזמת ומפתחת מודל של משחקייה טיפולית ילד-הורה במסגרת קורס אקדמי שמשלב עבודה של סטודנטים בקהילה.

 מלי בר-שירה

ואני נטורופטית כמעט עשור, מטפלת בטכניקות אנרגטיות כמו תטא הילינג ואקסס בארס, דמיון מודרך ועוד… מומחית בבריאות האישה מטעם מועדון המטפלים הישראלי.
עבדתי בקליניקה הקהילתית בפרדס חנה וכיום עובדת גם בקופח מאוחדת ובקליניקה הפררטית שלי

אני מאמינה שבאנו לכאן על מנת להתפתח, להכיר את עצמינו טוב יותר על מנת שנוכל לקבל את עצמינו ואולי אף לאהוב את עצמינו. כל זה כדי שנוכל לחיות כמיטב חכולתינו כל אחד והמיטב שלו הבריאות הפיסית קשורה לבריאות הנפשית והרוחנית כאשר אין קשר בין החלקים שבנו עלול להיווצר קונפםליקט ובסופו מחלה

כנטורופטית, אני חוקרת את מקור המחלה, מנסה להקל על סימפטומים מתוך אמונה שכאשר מספקים לגוף ולנפש את החומרים הטובים להם אז אנו יודעים לרפא את עצמינו מתוך מנגנוני הוויסות והשיקום הטבועים בנו.

נעזרת בעבודת תודעה שדל אמונות הכובלות אותנו ומנסה מתןך חקר עצמי לתת יד ביד לחיים מתוך בחירה, אחריות, והתפתחות מרפאה בעיסוק ומדריכת רכיבה טיפולית בעלת ניסיון רב בליווי, טיפול ושיקום ילדים.
עובדת במרכז להתפתחות הילד של קופ”ח, מלמדת בקורסי רכיבה טיפולית במרכז בתל מונד ובוינגייט, ומדריכה הורים בעיסוי תינוקות. בעלת רקע עשיר המשלב אספקטים שונים פארארפואיים עם עולם הרכיבה הטיפולית והפילאטיס.
בעבר עבדה באלו”טף, בגן עיכוב התפתחותי וכיתה לליקויי למידה במשרד החינוך וברכיבה טיפולית בישראל ובאנגליה. היא ליוותה הורים לילדים בעלי מגבלויות, סייעה לילדים בבעיות התפתחותיות וליוותה בעלי צרכים מיוחדים בתהליכי שיפור וצמיחה.
בוגרת תואר ריפוי בעיסוק מאוניברסיטת תל אביב, תואר במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בר אילן, בוגרת קורס רכיבה אולימפית מהמרכז לרכיבה טיפולית בתל מונד, בוגרת קורס רכיבה טיפולית ממרכז דיאמונד באנגליה (RDAI), מוסמכת הדרכת עיסוי תינוקות מטעם ונגייט, ומדריכת פילאטיס מטעם מרכז הולמס פלייס.

 עדי לשם

עובד סוציאלי קליני M.S.W)) בעל תואר שני עם התמחות במסלול ילד ומשפחה מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים.

אני עובד כ 15 שנים ומסייע למטופלי בהתמודדויות שונות בקרב הורים, ילדים ונוער במישור הרגשי.

ניסיוני כולל עבודה עם נוער נורמטיבי אשר זקוק לטיפול רגשי כמו גם נוער בסיכון.

במשך כל השנים שאני עובד אני גם משתלם בגישות שונות ורוכש בכל פעם כלי מקצועי נוסף ומתאים אותו לאנשים שאני עובד איתם.

הכלים הטיפוליים המגוונים שהתמחיתי בהם מבוססים על גישה קוגניטיבית (CBT) ותרפיה במשחק.

עבודתי מתבצעת בפגישות אינדיבידואליות, שיחות הורים-ילדים ופגישות משפחתיות.

כמטפל קהילתי פיתחתי דרכים להנגיש את הטיפול המתאים למגוון מטופלים.

אם יש לכם שאלות, לבטים או תהיות לגבי הטיפול והאם הוא עשוי להתאים לכם או לילדכם, צרו עמנו קשר! אשמח לענות על כל שאלה ולייעץ.

לתיאום תור השאירו פרטים
09-7965880

 

כל ההכנסות קודש לעמותה

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Instagram