מרפאה הוליסטית - העמותה לרכיבה טיפולית בישראל

הבית בחווה

מרפאת "הבית בחווה" הוקמה מתוך הגשמת חזון העמותה לרכיבה וכלבנות טיפולית להמשיך ולפתח מעטפת של טיפולים משלימים לטיפולי הרכיבה והכלבנות הטיפולית ומתוך הבנת צרכי המטופל ובני משפחתו.

ניתן לתאם תור במרפאה לטיפולים הבאים: ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, טיפול התפתחותי, טיפול באומנות, נטורופתיה ותזונה. בנוסף, העמותה מספקת גם טיפול רגשי לילדים ונוער והדרכת הורים.

הטיפולים

לתיאום תור השאירו פרטים
09-7965880

מתי נכון לקבל הדרכת הורים?

תפקיד ההורות מזמן לנו התמודדות עם קשיים וקונפליקטים מחיי היומיום באינטראקציה עם ילדנו, החל ממריבות סביב הקימה בבוקר, אי הכנת שיעורי בית, מריבות בין אחים וכד' וכלה בהתמודדות בצמתים משבריים כגון: מעבר דירה, מעבר גן, עליה לכיתה א', גיל ההתבגרות, בעיות לימודיות, גירושין ועוד.

לעיתים זקוקים ההורים להדרכה נקודתית וממוקדת, המועברת בפגישה אחת או שתיים, ולעיתים הם זקוקים להדרכה תהליכית, הנמשכת 10 פגישות.

מטרת ההדרכה היא בראש ובראשונה לספק להורים מסגרת המאפשרת להם לדבר באופן כן ופתוח על שלל רגשותיהם, לרבות רגשות מושתקים כמו; כאב, אכזבה, תסכול ועוד.
דיבור שכזה מאפשר להורים להתפנות ולזהות את צרכיו הייחודיים של ילדם ולסייע לו לעבור תהליך של שינוי ומימוש הפוטנציאל הגלום בו.

מתי נכון לקבל הדרכת הורים?


תפקיד ההורות מזמן לנו התמודדות עם קשיים וקונפליקטים מחיי היומיום באינטראקציה עם ילדנו, החל ממריבות סביב הקימה בבוקר, אי הכנת שיעורי בית, מריבות בין אחים וכד' וכלה בהתמודדות בצמתים משבריים כגון: מעבר דירה, מעבר גן, עליה לכיתה א', גיל ההתבגרות, בעיות לימודיות, גירושין ועוד.

לעיתים זקוקים ההורים להדרכה נקודתית וממוקדת, המועברת בפגישה אחת או שתיים, ולעיתים הם זקוקים להדרכה תהליכית, הנמשכת 10 פגישות.

מטרת ההדרכה היא בראש ובראשונה לספק להורים מסגרת המאפשרת להם לדבר באופן כן ופתוח על שלל רגשותיהם, לרבות רגשות מושתקים כמו; כאב, אכזבה, תסכול ועוד.
דיבור שכזה מאפשר להורים להתפנות ולזהות את צרכיו הייחודיים של ילדם ולסייע לו לעבור תהליך של שינוי ומימוש הפוטנציאל הגלום בו.

טיפול בשיטת ורדי

שיטת ורדי פותחה ב-1996 ע"י הגברת שירלי ורדי והינה שיטה לאבחון וטיפול נוירו-פיזיולוגית, המצביעה על הקשר העמוק שקיים בין תפקודי המוח לתפקודי הגוף.

ישנו קשר ישיר בין ההתפתחות המוטורית של האדם ובין יצירת קשרים עצביים שונים במוח. ככל שהקשרים הללו איכותיים יותר כך האדם מתפקד בצורה תקינה יותר מבחינה קוגניטיבית, מוטורית ורגשית. כאשר קיימים ליקויים בקשרים הללו עלול להיווצר קושי תפקודי ובעיות התפתחויות. הטיפול עובד על שיפור המערכות השונות בשילוב עם הפוטנציאל המוטורי של כל אדם.

כאשר אנו מממשים את מירב הפוטנציאל שלנו אנו זוכים באיכות חיים טובה יותר!

למי מתאים הטיפול?

הטיפול מתאים לילדים, נוער ומבוגרים בעלי קשיים נוירו-התפתחותיים מולדים או קשיים שגרמו עקב טראומה כגון: סרבול מוטורי, ADD, ADHD, לקויות למידה, עיכוב התפתחותי, קושי בוויסות חושי, בעיות במערכת הסנסומוטורית (מערכת התחושתית) ובעיות יציבה. קבוצת אוכלוסייה נוספת היכולה להיעזר בטיפול בשיטת ורדי ולחוות שיפור באיכות החיים בעקבותיו היא קבוצת הגיל השלישי, בו אנו עדים להידרדרות בחלק ממערכות הגוף ועליה בצורך לחיזוק, שימור הקיים ושיפור המצב.

מחקרים מוכיחים כיום כמה תרגול המערכות תורם לאיכות החיים.

טיפול בשיטת ורדי


שיטת ורדי פותחה ב-1996 ע"י הגברת שירלי ורדי והינה שיטה לאבחון וטיפול נוירו-פיזיולוגית, המצביעה על הקשר העמוק שקיים בין תפקודי המוח לתפקודי הגוף.

ישנו קשר ישיר בין ההתפתחות המוטורית של האדם ובין יצירת קשרים עצביים שונים במוח. ככל שהקשרים הללו איכותיים יותר כך האדם מתפקד בצורה תקינה יותר מבחינה קוגניטיבית, מוטורית ורגשית. כאשר קיימים ליקויים בקשרים הללו עלול להיווצר קושי תפקודי ובעיות התפתחויות. הטיפול עובד על שיפור המערכות השונות בשילוב עם הפוטנציאל המוטורי של כל אדם.

כאשר אנו מממשים את מירב הפוטנציאל שלנו אנו זוכים באיכות חיים טובה יותר!

למי מתאים הטיפול?

הטיפול מתאים לילדים, נוער ומבוגרים בעלי קשיים נוירו-התפתחותיים מולדים או קשיים שגרמו עקב טראומה כגון: סרבול מוטורי, ADD, ADHD, לקויות למידה, עיכוב התפתחותי, קושי בוויסות חושי, בעיות במערכת הסנסומוטורית (מערכת התחושתית) ובעיות יציבה. קבוצת אוכלוסייה נוספת היכולה להיעזר בטיפול בשיטת ורדי ולחוות שיפור באיכות החיים בעקבותיו היא קבוצת הגיל השלישי, בו אנו עדים להידרדרות בחלק ממערכות הגוף ועליה בצורך לחיזוק, שימור הקיים ושיפור המצב.

מחקרים מוכיחים כיום כמה תרגול המערכות תורם לאיכות החיים.

נטורופתיה

נטורופתיה היא שיטת ריפוי אלטרנטיבית לפיה ניתן למנוע או לרפא חלק מהמחלות על ידי עידוד מנגנוני ריפוי טבעיים של הגוף ועיצוב דרך חיים בריאה יותר, בהתבסס על תזונה, צמחי מרפא, שמנים אתריים, פעילות גופנית ועוד. הנטורופתיה מיישמת ידע ממקורות שונים ובהם רפואה מסורתית ומדגישה קשר בין גוף לנפש.

אחד מהדברים הבטוחים בחיינו הוא שינוי. כדי לאפשר לשינוי להגיע בהרמוניה לחיינו נולדנו עם היכולת להתגמש, להפתח, וליצור מערך אמונות מחודש. על אף ההעברה הבין-דורית ועל אף תפיסות מגבילות שלנו. הדרך לשינוי היא אהבה. אנו פוסעים בדרך של שאילת שאלות, עליהן אין תמיד תשובה. אנו צועדים במסע של שינוי מתוך רכות, חמלה וסליחה עצמית. ככל שנעניק לעצמנו אהבה, כך נעמיק את הקשר שלנו עם עצמנו ועם העולם, וכך נייצר תקשורת מכבדת, המקרבת בנינו לבין עצמנו, ובינינו לבין העולם. אהבה באה לידי ביטוי באופנים שונים בהזנה שלנו, בין אם הפיזית, הרגשית או הרוחנית.

אני מאמינה בבחירה מחודשת ולא במובן מאליו, ביצירת העולם שלנו, מתוך בחירה חופשית, פשוט להיות. בקליניקה שלי, אני מציעה התבוננות, חיבור, מודעות.

נטורופתיה


נטורופתיה היא שיטת ריפוי אלטרנטיבית לפיה ניתן למנוע או לרפא חלק מהמחלות על ידי עידוד מנגנוני ריפוי טבעיים של הגוף ועיצוב דרך חיים בריאה יותר, בהתבסס על תזונה, צמחי מרפא, שמנים אתריים, פעילות גופנית ועוד. הנטורופתיה מיישמת ידע ממקורות שונים ובהם רפואה מסורתית ומדגישה קשר בין גוף לנפש.

אחד מהדברים הבטוחים בחיינו הוא שינוי. כדי לאפשר לשינוי להגיע בהרמוניה לחיינו נולדנו עם היכולת להתגמש, להפתח, וליצור מערך אמונות מחודש. על אף ההעברה הבין-דורית ועל אף תפיסות מגבילות שלנו. הדרך לשינוי היא אהבה. אנו פוסעים בדרך של שאילת שאלות, עליהן אין תמיד תשובה. אנו צועדים במסע של שינוי מתוך רכות, חמלה וסליחה עצמית. ככל שנעניק לעצמנו אהבה, כך נעמיק את הקשר שלנו עם עצמנו ועם העולם, וכך נייצר תקשורת מכבדת, המקרבת בנינו לבין עצמנו, ובינינו לבין העולם. אהבה באה לידי ביטוי באופנים שונים בהזנה שלנו, בין אם הפיזית, הרגשית או הרוחנית.

אני מאמינה בבחירה מחודשת ולא במובן מאליו, ביצירת העולם שלנו, מתוך בחירה חופשית, פשוט להיות. בקליניקה שלי, אני מציעה התבוננות, חיבור, מודעות.

ריפוי בעיסוק

ריפוי בעיסוק בילדים מתמקד בתפקוד הילד בפעילויות היומיום ובשיפור איכות חייו במסגרת המשפחתית והקהילתית.

ריפוי בעיסוק עוסק באבחון וטיפול בילדים במגוון קשיים: עיכוב התפתחותי, קשיים בויסות חושי, קשיי קשב וריכוז, קשיים במיומנויות מוטוריות עדינות וגסות, קשיי כתיבה, תסמונות שונות, קשיי תקשורת-אוטיזם ועוד.

ריפוי בעיסוק עוסק בקידום השתתפותו, עצמאותו ואיכות חייו של הילד בתחומי החיים השונים: בתפקודי היומיום (טיפול עצמי, אכילה, רחצה, לבוש ושינה), בלמידה (בגן, בבית הספר), במשחק ושעות הפנאי ובהשתתפותו בפעילויות חברתיות.

הגישה המלווה את הריפוי בעיסוק הינה גישת "הלקוח במרכז", כאשר הטיפול נערך בשיתוף עם הורי הילד והילד עצמו, החל מתהליך ההערכה וקביעת מטרות הטיפול וכן במהלך ההתערבות עצמה.

ריפוי בעיסוק

ריפוי בעיסוק בילדים מתמקד בתפקוד הילד בפעילויות היומיום ובשיפור איכות חייו במסגרת המשפחתית והקהילתית.

ריפוי בעיסוק עוסק באבחון וטיפול בילדים במגוון קשיים: עיכוב התפתחותי, קשיים בויסות חושי, קשיי קשב וריכוז, קשיים במיומנויות מוטוריות עדינות וגסות, קשיי כתיבה, תסמונות שונות, קשיי תקשורת-אוטיזם ועוד.

ריפוי בעיסוק עוסק בקידום השתתפותו, עצמאותו ואיכות חייו של הילד בתחומי החיים השונים: בתפקודי היומיום (טיפול עצמי, אכילה, רחצה, לבוש ושינה), בלמידה (בגן, בבית הספר), במשחק ושעות הפנאי ובהשתתפותו בפעילויות חברתיות.

הגישה המלווה את הריפוי בעיסוק הינה גישת "הלקוח במרכז", כאשר הטיפול נערך בשיתוף עם הורי הילד והילד עצמו, החל מתהליך ההערכה וקביעת מטרות הטיפול וכן במהלך ההתערבות עצמה.

טיפול באמנות

ילדים הנתונים במצוקה רגשית, יהא מקורה אשר יהא, מתקשים לתפקד באורח חיוני. לא אחת, הם נדרשים לכלים ולתמיכה חיצונית על מנת להתמודד עם הקושי. ההורים, ככל שהם חפצים לעזור לילדם, חווים בעצמם פעמים רבות, לנוכח המצוקה שילדם משדר, רמות גבוהות של לחץ וחרדה, כמו גם תחושת חוסר אונים ומבוכה כשהם חסרים את הדרך להגיע אליו.

השימוש בדימויים ובמטאפורות קונקרטיות, בטיפול המשלב אמנות, מאפשר היכרות בלתי אמצעית עם העולם החוויתי של הילד. הוא מזמן גילוי ממדים סמויים ומורכבים בנפשו ומגשר בין החוויה הפנימית שלו לזו החיצונית שהוא חווה.

המטפל דואג ליצירת מרחב בטוח ולחיזוק כוחות האגו של הילד. ההתבוננות המשותפת במקומות הקשים לנשיאה, דרך היצירה הטיפולית, מאפשרת לילד קרבה אליהם ואל הרגשות שהם מעוררים בו, כאן – בתחושת שליטה. הילד מתרגל התנסויות חיוביות והצלחה בהתמודדות שלו עם מה שקודם נחווה כמאיים וכבלתי ניתן לנגיעה ולטיפול. בטחונו עולה ועמו אף תחושת הערך שלו. במקביל, ההורים שותפים לתהליך ונבחנות גם איתם דרכי פעולה ומעורבות שתסייע להצלחת השינוי בתחושת הילד.

טיפול באמנות

ילדים הנתונים במצוקה רגשית, יהא מקורה אשר יהא, מתקשים לתפקד באורח חיוני. לא אחת, הם נדרשים לכלים ולתמיכה חיצונית על מנת להתמודד עם הקושי. ההורים, ככל שהם חפצים לעזור לילדם, חווים בעצמם פעמים רבות, לנוכח המצוקה שילדם משדר, רמות גבוהות של לחץ וחרדה, כמו גם תחושת חוסר אונים ומבוכה כשהם חסרים את הדרך להגיע אליו.

השימוש בדימויים ובמטאפורות קונקרטיות, בטיפול המשלב אמנות, מאפשר היכרות בלתי אמצעית עם העולם החוויתי של הילד. הוא מזמן גילוי ממדים סמויים ומורכבים בנפשו ומגשר בין החוויה הפנימית שלו לזו החיצונית שהוא חווה.

המטפל דואג ליצירת מרחב בטוח ולחיזוק כוחות האגו של הילד. ההתבוננות המשותפת במקומות הקשים לנשיאה, דרך היצירה הטיפולית, מאפשרת לילד קרבה אליהם ואל הרגשות שהם מעוררים בו, כאן – בתחושת שליטה. הילד מתרגל התנסויות חיוביות והצלחה בהתמודדות שלו עם מה שקודם נחווה כמאיים וכבלתי ניתן לנגיעה ולטיפול. בטחונו עולה ועמו אף תחושת הערך שלו. במקביל, ההורים שותפים לתהליך ונבחנות גם איתם דרכי פעולה ומעורבות שתסייע להצלחת השינוי בתחושת הילד.

הצוות

  • הדס
  • מלי
  • קרן
  • ליאת

הצוות

קרן וולף שנבל

טיפול התפתחותי בשיטת ורדי

הדס אהרון כרמלי

הדרכות הורים 

מלי בר-שירה

נטורופתיה

ליאת אלישע

טיפול באומנות

לתיאום תור השאירו פרטים
09-7965880

 

כל ההכנסות קודש לעמותה

Visit Us On TwitterVisit Us On InstagramVisit Us On FacebookVisit Us On Youtube