כלבנות טיפולית – כלים לשיווק עצמי

החלטתם להיות עצמאים ולהרוויח ממה שאתם הכי אוהבים לעשות. מה עושים עכשיו?
להלן 10 השלבים לשיווק עצמי ולקידום הפעילות שלכם:

  1. הגדירו את השירות אותו אתם מספקים – האם אתם מאלפי כלבים? האם אתם מטפלים בעזרת כלבים? האם ההגדרה שלכם נמצאת בתהליך שינוי?  לדוגמה: היום אילוף כלבים ובתוך שנה טיפול בעזרת כלבים.
  2. הגדירו את קהל היעד באופן ממוקד ככל האפשר – האם אתם פונים לבעלי כלבים? האם אתם פונים להורים לילדים קטנים? למתבגרים? למתמודדים עם חרדה מכלבים? ככל שתגדירו טוב יותר את קהל היעד תוכלו לגזור מכך את הפעילויות המתאימות לפנייה אליו.
  3. מצאו את היתרון היחסי שלכם – בתהליך המכירה חשוב מאד לציין את היתרונות הבולטים שלכם. האם אתם טובים בקשר עם אנשים? האם אתם מכירים המון אנשים? האם אתם אוהבים להתנדב? האם אתם טובים באילוף גורים? חזקים בעבודה עם חרדה מכלבים?
  4. מצאו דרכים יצירתיות להציע את השירות שלכם – למשל אילוף קבוצתי בפארק כחלק מתכנית האילוף.
  5. שלב החשיפה חשוב ביותר! הגדירו לכמה אנשים בכל שבוע אתם מספרים על הפעילות שלכם,  כל מי שמכיר אתכם צריך לדעת מה אתם עושים! הדפיסו כרטיסי ביקור וחלקו לפחות עשרה בשבוע. למי? כשהפקידה בבנק שואלת לשמכם תנו לה כרטיס כדי שתשמור. כך גם בכל חנות, בגן של הילדים שלכם, בכל מקום בו אתם פוגשים אנשים. תחום העיסוק שלכם מעניין והוא יעורר שיחה. נהלו את השיחה ותובילו אותה למקום הרצוי שלכם.
  6. הרצאות – הציעו הרצאות ללא תשלום במסגרות שונות- גני ילדים, בתי ספר וכדומה. השתתפו בימי בריאות של בית הספר או כל פלטפורמה המאפשרת לכם חשיפה. חוששים להרצות? התאמנו קודם במסגרת אוהדת של חברים או משפחה והתקדמו הלאה כאשר תרגישו בטוחים יותר.
  7. שיתופי פעולה – חישבו על שיתופי פעולה רלוונטיים- לדוגמא: חנויות לבעלי חיים, וטרינרים, פנסיון כלבים ועוד. הציעו להם הצעה שלא יוכלו לסרב לה. שיתוף פעולה פורה יכול להתקיים לאורך זמן רק כששני הצדדים מרוצים. דוגמה: מאחר ולחנויות לבעלי חיים יש חשיפה גבוהה לקהל היעד שלכם והם מעוניינים להגדיל מכירות, נוכל להציע להם מפגש אילוף ראשון חינם לרוכשים מעל סכום מסוים. כך החנות תהנה מרכישה גדולה יותר ואתם תקבלו לקוח שיגיעו אליכם עם המלצה. רשתות חברתיות- הקימו דפים עסקיים במגוון הרשתות החברתיות העומדות לרשותכם (פייסבוק/לינקדין/אינסטגרם וכו') פרסמו בהם טיפים, המלצות או סיפורי מקרים. דאגו שהדף יהיה פעיל כל הזמן. המלצה: אל תחשבו כל פעם מחדש מה לכתוב ומה להעלות. ערכו תוכנית חודשית עם תאריכים קבועים מראש והכינו את החומרים. רק כך תוכלו להתמיד לאורך זמן. שיקלו פרסום ברשתות החברתיות לקהל היעד שלכם- לפי אזורים, ערים, ופילוח קהל היעד כפי שהגדרתם בסעיף 3.
  8. אתר אינטרנט – מומלץ להקים אתר אינטרנט בו תוכלו להציג את השירותים שלכם אם טרם סיימתם את שתי ההתמחויות, הקפידו לתכנן מראש את האפשרות להוסיף את התחום השני מבלי להיות זקוקים לעזרתו של המתכנת/ המעצב. האתר צריך לשדר את היתרונות החזקים שלכם וגם את הסגנון שלכם.
  9. GOOGLE ADWORDS – במידה והקמתם אתר תצטרכו לשווק אותו כדי שייכנסו גולשים ויוכלו לפנות אליכם.. אחת הדרכים המומלצות ביותר היא Google adwards. פרסום בדרך זו מאפשרת לכם לפנות בדיוק למי שמחפש את השירות שלכם בזמן שהוא מחפש אותו.
  10. רשתות חברתיות – הנגישות ללקוחות שלכם, למשתפי פעולה ובכלל לחשיפה של הפעילות שלכם. הקימו עמוד עסקי לצד העמוד האישי שלכם (מהעמוד העסקי שתפו לעמוד האישי) והציעו טיפים, מאמרים, סיפורי הצלחה וגם הניעו למכירה (הזמינו להרצאה / מפגש קבוצתי  וכו')

והכי חשוב- אהבו את המקצוע שלכם! וזכרו שככל שתסייעו לאחרים יסייעו לכם בחזרה – התנדבו ועזרו לאחרים ואל תחכו לתמורה מיידית. היא תגיע בעתיד.

בהצלחה!!!